Civil mozgó autókból támad újra a Fáma 3 lézer

Visszatért a Fáma 3 sebességmérő lézer mozgó traffipax formájában, ami akár szemből is tud sebességet mérni!
18 éves fejlesztés, mégis újra csatasorban a Fáma 3 lézer!
Évekkel ezelőtt nyugdíjazott traffipax készülékek kerültek elő a rendőrség raktáraiból, megyénként egy, hogy mozgó traffipaxként éledjenek fel!
Most, az újrahitelesítésük után civil, jelöletlen autókból menet közben ellenőrzik a sebességet és korbácsolják az autósok idegeit.
Számos kérdést kapunk a témával kapcsolatban, ezért összegyűjtöttük a legfontosabb információkat a régi-új mozgó traffipaxszal és a védelmi készülékekkel kapcsolatosan.

Miről is szól a Fáma?
A Fáma 3 sebességmérő lézer alapjainak kifejlesztése a kétezres évek elejére nyúlik vissza. A ma használt típusokban már GPS modul is található, így valósulhat meg a menet közbeni sebességmérés szemből és hátulról is.
A készülék a műholdakra csatlakozva, az azoktól kapott koordináta adatokból számítja ki a mérőautó, ill. ehhez képest a mért autó sebességét, így képes menet közben sebességet mérni a mozgó traffipax.
Az interneten publikált videók tanúsága szerint a készülékeket a gyorshajtáson túl egyéb szabálytalanságok - pl. záróvonal átlépés előzésnél - dokumentálására is használják a mozgó ellenőrzések során, melynek bírságtételét az autós félreállítása után rögtön ki is szabják.

Védekezni elsősorban a sebességed megfelelő megválasztásával tudsz! De ebben aktív, valamint passzív traffipax védelmi rendszereink is segíthetnek. Mivel a Fáma 3 lézer nem újdonság a piacon, így azt a régebbi készülékek is jó eséllyel detektálhatják, frissítésre tehát nincs szükség a frissíthető készülékeken sem.
Mit ajánlunk a mozgó traffipax ellen?

A Whistler készülékek (GT-468GXi és PRO-93GXi) képesek lehetnek akár a hátulról jövő Fáma 3 mérést is érzékelni, amennyiben a készülék érzékelőjét a szélvédőn keresztül eléri a lézersugár. (Érdemes a készüléket ennek megfelelően elhelyezni a szélvédőn.)
Mivel a rendőrségi lézer folyamatosan sugározza jeleit, így akkor is jelezhető, ha még nem a mi gépkocsinkat mérik közvetlenül, így lehet időnk ellenőrizni a sebességet és elkerülni a büntetést.
A témában érkező hivatalos nyilatkozatok szerint a mérést végző civil autók (jelöletlen Audi, Mercedes, Skoda,Opel stb.) szolgálati helyét, útvonalait cserélgetni fogják, így nem sok esély van megjegyezni a megszokott útvonalon dolgozó civil álcás traffipaxokat.
A fix VÉDA kapuk, a mobil, de álló helyből, állványról vagy parkoló autóból mérő CAM-S1 lézerek után a Fáma 3 sebességmérők reaktiválásával további 20-40 traffipax ellenőrizheti az autósok sebességét.
2020-ban akár 50-60 reaktivált Fáma 3 mozgó traffipax jelenhet meg az utakon, már nem csak civil autóba bújtatva, hanem megkülönböztető jelzéssel ellátott rendőrautókban is, amikben a mozgó traffipax szemből és hátulról is felvételeket tud készíteni, így előfordulhat, hogy megfelelő védelem nélkül észre sem vesszük, hogy szemből elhúzott egy mérő és ellenőrizte sebességünket!
Ezek a lencsék nézhetnek farkasszemet velünk a mozgó mérés során
Ha szeretnél hasonló hasznos híreket kapni, iratkozz fel hírlevelünkre, így időben értesítést kaphatsz a legfontosabb hírekről a mobil mozgó sebességméréssel kapcsolatban is!
Ha kíváncsi vagy, hogy működik a mozgó traffipax civil autóból, belülről, olvasd el ezt a cikket a mozgó mérésről.