Oldalunk sütiket használ, használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a velük kapcsolatos irányelv értelmében.
Ehhez kattints az ELFOGADOM gombra:
Menü

Civil mozgó autókból támad újra a Fáma 3 lézer

 
Frissítés! 2023-ban visszatér a Fáma III felújított formában, felfrissítve, modernizálva! Természetesen ezek az új 2023-mas traffipaxok mérési elvükben nem különböznek az eredetiektől, így a Whistler radardetektorok és az AL Priority - ALP frissítés nélkül alkalmas jelzésükre, kezelésükre. További információt itt olvashatsz az új lézerekről.
 
Régebben írtuk a Fáma 3 traffipaxról:
 
Évekkel ezelőtt nyugdíjazott készülékek kerültek elő a rendőrség raktáraiból, megyénként egy. Most, az újrahitelesítésük után civil, jelöletlen autókból menet közben ellenőrzik a sebességet a mozgó traffipaxok és korbácsolják az autósok idegeit! 
 
Fáma 3 sebességmérő mozgó traffipax kijelzője mérés közben
 

Új civil követőautós sebességmérések, mozgó traffipax az utakon!

Visszatért a Fáma 3 sebességmérő lézer mozgó traffipax formájában, ami akár szemből is tud sebességet mérni!

18 éves fejlesztés, mégis újra csatasorban a Fáma 3 lézer!

Fáma 3 mozgó traffipax központi egysége a Prolaser 3

Évekkel ezelőtt nyugdíjazott traffipax készülékek kerültek elő a rendőrség raktáraiból, megyénként egy, hogy mozgó traffipaxként éledjenek fel!

Most, az újrahitelesítésük után civil, jelöletlen autókból menet közben ellenőrzik a sebességet és korbácsolják az autósok idegeit.

Számos kérdést kapunk a témával kapcsolatban, ezért összegyűjtöttük a legfontosabb információkat a régi-új mozgó traffipaxszal és a védelmi készülékekkel kapcsolatosan.


 
fáma 3 sebességmérő traffipax autóba szerelve mozgó sebességméréshez  "Anyósra szerelt" Fáma 3 lézer régen - nem újdonság a mozgó autós mérés, csak egy ideig nem volt használatban.
 

Miről is szól a Fáma?

A Fáma 3 sebességmérő lézer alapjainak kifejlesztése a kétezres évek elejére nyúlik vissza. A ma használt típusokban már GPS modul is található, így valósulhat meg a menet közbeni sebességmérés szemből és hátulról is.

A készülék a műholdakra csatlakozva, az azoktól kapott koordináta adatokból számítja ki a mérőautó, ill. ehhez képest a mért autó sebességét, így képes menet közben  sebességet mérni a mozgó traffipax.

Az interneten publikált videók tanúsága szerint a készülékeket a gyorshajtáson túl egyéb szabálytalanságok - pl. záróvonal átlépés előzésnél - dokumentálására is használják a mozgó ellenőrzések során, melynek bírságtételét az autós félreállítása után rögtön ki is szabják.

Fáma 3 lézer traffipax
Kustom Signals Pro Laser III - a Fáma 3 lézerek sebességmérő "agya"
 
Hogyan védekezzünk a mozgó traffipaxszal szemben?
 

Védekezni elsősorban a sebességed megfelelő megválasztásával tudsz! De ebben aktív, valamint passzív traffipax védelmi rendszereink is segíthetnek. Mivel a Fáma 3 lézer nem újdonság a piacon, így azt a régebbi készülékek is jó eséllyel detektálhatják, frissítésre tehát nincs szükség a frissíthető készülékeken sem.  

 

Mit ajánlunk a mozgó traffipax ellen?

Lézerblokkolóinkat itt találod >>>

Aktív védelem - AL Priority Hw4 lézerblokkoló parkolószenzor
 
A legmegbízhatóbb védelemhez első és hátsó érzékelővel is felszerelt AL Priority (ALP) készüléket javaslunk. Amennyiben rendelkezel már AL Priority készülékkel, de csak első védelmed van, tanácsoljuk hogy egészítsd ki hátsó érzékelő fejjel is!


alp_szenzor.jpg
ALP tulajként, meglévő rendszereden ellenőrizd, hogy a fej/fejek vízszintesen pozicionáltak-e és a menetiránnyal párhuzamosak, nem néznek-e kifelé vagy befelé! Az időszakos ellenőrzés egyébként is ajánlott, az mozgó autós mérések visszatérése miatt most kötelező tevékenység.

Frissítésre, amit egyébként minden körülmények között ajánlunk, a Fáma 3 traffipaxok újbóli megjelenése okán nincs szükség. Az AL Priority készüléked kiválóan kezeli ezt a lézert is. (Lásd lézerek listája.)

 
Passzív védelemWhistler radardetektor
 

A Whistler készülékek (GT-468GXi és PRO-93GXi) képesek lehetnek akár a hátulról jövő Fáma 3 mérést is érzékelni, amennyiben a készülék érzékelőjét a szélvédőn keresztül eléri a lézersugár. (Érdemes a készüléket ennek megfelelően elhelyezni a szélvédőn.)

Mivel a rendőrségi lézer folyamatosan sugározza jeleit, így akkor is jelezhető, ha még nem a mi gépkocsinkat mérik közvetlenül, így lehet időnk ellenőrizni a sebességet és elkerülni a büntetést.  


whistler_pro_93gxi_3.jpg

 
 
 

A témában érkező hivatalos nyilatkozatok szerint a mérést végző civil autók (jelöletlen Audi, Mercedes, Skoda,Opel stb.) szolgálati helyét, útvonalait cserélgetni fogják, így nem sok esély van megjegyezni a megszokott útvonalon dolgozó civil álcás traffipaxokat. 

A fix VÉDA kapuk, a mobil, de álló helyből, állványról vagy parkoló autóból mérő CAM-S1 lézerek után a  Fáma 3 sebességmérők reaktiválásával további 20-40 traffipax ellenőrizheti az autósok sebességét. 

2020-ban akár 50-60 reaktivált Fáma 3 mozgó traffipax jelenhet meg az utakon, már nem csak civil autóba bújtatva, hanem megkülönböztető jelzéssel ellátott rendőrautókban is, amikben a mozgó traffipax szemből és hátulról is felvételeket tud készíteni, így előfordulhat, hogy megfelelő védelem nélkül észre sem vesszük, hogy szemből elhúzott egy mérő és ellenőrizte sebességünket!

 

Mozgó traffipax lencséi szemből nézve

Ezek a lencsék nézhetnek farkasszemet velünk a mozgó mérés során

 

Ha szeretnél hasonló hasznos híreket kapni, iratkozz fel hírlevelünkre, így időben értesítést kaphatsz a legfontosabb hírekről a mobil  mozgó sebességméréssel kapcsolatban is!

Ha kíváncsi vagy, hogy működik a mozgó traffipax civil autóból, belülről, olvasd el ezt a cikket a mozgó mérésről.

Keresés