Lézerblokkoló beszerelés - Hogyan helyezzük el a szenzorokat?
Lézerblokkoló beszerelés során a szenzorok elhelyezésére léteznek ökölszabályok ✅, melyeket minél inkább figyelembe veszünk, annál jobban növelhetjük a rendszerünk teljesítményét ✅, védelmi színvonalát.
Mire figyeljünk a lézerblokkoló beszerelés során?
A megfelelő teljesítmény eléréséhez tartsuk be az itt részletezett javaslatokat, így közelebb kerülhetünk védelmi készülékünk teljesítményének maximumához. Cikkünkben a lézerblokkoló beszerelés talán legfontosabb ✅ mozzanatát járjuk körül, nevezetesen a szenzorok elhelyezést. Ezen alkatrészek installálása követeli meg a legprecízebb odafigyelést, lézerblokkolónk szenzorai határozzák meg ugyanis a készülékünk hatásfokát. Ha nincsenek jól beállítva, megfelelően felszerelve, az eszköz védelmi értéke csökkenhet.
Lézerblokkoló beszerelés - ezekre figyelj:
Az alábbi tippeket budapesti beszerelő műhelyünkben 15 év alatt tapasztaltak alapján közöljük. Lézerblokkoló beszerelés időpont foglalás itt: +36 1 2200462
- A lézerblokkoló fejeket vízszintesen szereljük, ne függőlegesen, ha van rá lehetőség.
Ne szereljük hűtőrács vagy karosszéria elem mögé, mélységében ne legyen hátrébb a fej ezeknél az elemeknél. Így lehet tökéletes kilátása az érzékelőnek.
- Lézerblokkoló beszerelés során törekedni kell arra, hogy a fejek menetirányba nézzenek, illetve vízszintesen kell elhelyezkedniük. Lefelé semmiképpen se mutassanak, bólintsanak, ez fontos, ezért mellékel a gyártó egy vízszintező libellát is lézerblokkolónkhoz:
Ezekre a pontokra igyekezzünk előzetesen felhívni a beszerelést végző szakember figyelmét. Ha valamelyik pont mégsem teljesülne, kérjük meg, korrigálja a lézerblokkoló beszerelést. Gyakori hiba, hogy az érzékelők elhelyezésével követik a gépkocsi kontúrját, így kifelé néznek a fejek, ahelyett hogy pontosan előre néznének. Ezt kerüljük el!
- A blokkolók jellemzően állítható (fizikai erővel deformálva) tartókonzollal érkeznek. Ezzel jobban beállíthatóak, mint ragasztószalaggal felhelyezve, mert a konzol lehetővé teszi apróbb módosítások elvégzését is, emellett biztonságosan rögzíti a fejeket.
- Ritkán előfordulhat, hogy a lézerblokkoló beszerelése alkalmával elreped a szenzor lencséje, ha helytelenül, nagy erővel erőltetik be a tartókonzolba. Ezt elkerülendő ügyeljünk rá, hogy a lencse (a blokkoló fej elején található fekete perspex, melyen a domború gyűjtőlencse is található) a keret széle előtt legyen valahol, ahogy a képen is látható:
- Ha nagyobb járművünk van - terepjáró stb. -, két szenzor is ajánlott lehet oldalanként (előre és hátra). Ilyen esetben a két szenzornak pont előre (vagy hátra) kell néznie, egymással párhuzamosan.
Tipp az ellenőrzéshez oldalanként két szenzor esetén: Hogy megbizonyosodjunk a párhuzamosságról és vízszintességről, használjunk egy hosszú vízmértéket, ezt a fejekhez tartva láthatjuk, párhuzamosak-e (a két fejhez egyszerre érintve), és szintén ellenőrizhetjük, vízszintesen állnak-e. Ehhez segítséget nyújt a gyárilag mellékelt mini libella is. A vízmértékkel ellenőrizzük azt is, hogy a gépkocsi vízszintes felületen parkol.
Ha a gépkocsink eleje íves, és így nem tudjuk ráfektetni a vízmértéket egyszerre a két fejre, mert a kocsi eleje útban van, felragaszthatunk két egyforma toldást a vízmértékre pl. hungarocell kockákat, így azok már fel tudnak feküdni a fejekre, eközben helyet biztosítva a vízmértéknek, eltartva azt a gépkocsi útban lévő kiemelkedéseitől.
Milyen mélyre helyezhető a fej lézerblokkoló beszerelésnél?
Alapvetően a legjobb elhelyezés, ha a hűtőráccsal egy síkban, vagy előtte néhány mm-rel helyezzük el a fejet. Ennek az az oka, hogy így kerülhető el, hogy bármely irányból kitakarja a fejet a karosszéria, így minden irányból érkezhet a lézeres sebességmérő jele, a fej érzékelni tudja azt.
Fogalmazhatunk úgy, ha a CAM-S1 vagy Fáma3 lézeres traffipax nem látja a blokkolót, nem tud rásugározni, a blokkoló sem tudja blokkolni azt, válaszolni a jelére. Ha olyan a gépkocsi felépítése hogy fizikailag korlátozza a fej kilátását, keressünk más helyet a fejnek, vagy helyezzük előrébb.
Kint vagy bent legyen a buborék?
Az AntiLaser Priority fejein van egy buborék szerű optikai gyűjtőlencse. Emögött az optika mögött találhatóak az érzékelők, fejenként négy darab. Az adó dióda a sima felszín alatt található. A szokásos elhelyezés, hogy a buborék az autó széle felé esik, a fényszórók felé, amik elsődleges célpontjai a sebességmérő lézereknek. Az ALP fejek parányiak, így nem okoz semmilyen teljesítménybeli különbséget az a néhány centi eltérés, ami a buborék elhelyezkedéséből adódik. Egy fejet elhelyezve sincs jelentősége, hogy melyik oldalra kerül a lencse. A régebbi, előző generációs blokkolókon még volt ennek szerepe, főleg a szélesebb fejek miatt, de mára ez jelentőségét veszítette.
A hátsó fejeket hogyan szereljem fel?
Hátsó lézerblokkoló beszerelés: a hátsó szenzort célszerű az ALP saját tartókonzoljával, a rendszámtábla fölé (a tartókonzolt a rendszámtábla mögött található gyári kialakítású rögzítő helyekre szerelve) pozicionálni úgy, hogy lehetőleg egy síkban helyezkedjen el a csomagtér ajtó külső peremével.
Ha nem zárkózunk el tőle, a lökhárítóba is vágható az érzékelő, így gyári szenzor kinézetet kölcsönözhetünk a blokkoló fejnek.
Figyeljünk oda a lézerblokkoló beszerelésre és tartsuk be a fentieket. Egy nagyon jó lézerblokkoló rosszul beszerelve rosszabb, mint ha semmi védelem nem volna járművünkön. Beszerelés után állítsuk be megfelelően a készüléket!
Legjobb lézerblokkolóinkat itt találod! Rendeléskor kérhetsz ajánlatot beszerelésre is!
GYIK
Legális felszerelni lézerblokkolót 2020-ban is?
Budapesten hol van profi lézerblokkoló beszerelő műhely?
Mikorra kapom meg a rendelésem?
Készült friss blokkolós teszt? Hol találom?
Szeretnél értesülni hasonló híreinkről, akcióinkról? Ha még nem tetted, iratkozz fel Hírlevelünkre a főoldalon!
Vagy nyomtasd ki, oszd meg e-mail-ben, Facebook-on olyannal akit érdekelhet: