Lézerblokkoló teszt - a legjobb lézerblokkoló

Ez a tartalom a Vortex Radar által publikált teszt magyar fordítása.
"Az év legjobb lézerblokkolóinak tesztje!
A tesztet készítette a Vortex Radar.
A lézerblokkoló felhozatal:
- AL Priority: 3 normál fejjel (fw 5.5.5 / 8.4)
- AL Priority: 2 normál fejjel + 1 Tx fejjel (Ez csak az Amerikában használatos, a változó frekvenciájú DragonEye lézer ellen szükséges!) (fw 5.5.5 / 8.4)
- Escort ShifterMax Triple (fw 1.10)
- TMG Alpha-15 Triple (fw 8.05)
- K40 Defuser Optix Triple (Gyári firmware verzió, még nem adtak ki frissítést.)
- Stinger Fiber Triple (VIP 4.6.00UK, Laser Center 3.1.0)
- Adaptiv TPX Motorbicikli Lézerblokkoló, Dual (Még nincs forgalomban, gyári firmware verzió.)
Minden kereskedelemben kapható blokkoló a legfrissebb firmware verzióval frissített.
Szintén csináltam pár összehasonlító tesztet házilag készített, levehető perspex takarással, hogy lássam, van-e különbség. (Perspex lap: áttetsző, fekete műanyag, mely a szolidabb, rejtett szerelést teszi lehetővé.)
Látható a hűtőrácsomon, hogy szinte tele van blokkolóval. (A Stinger fiber pár előzőleg a középső részen volt, ahol a K40 található ezen a képen.)

Sebességmérő lézerek:
DragonEye SpeedLidar (2016 Áprilisi, a lgújabb firmwarrel frissítve.)
DragonEye SpeedLidar #2 (Sajnos a teszt alatt tönkrement, eredetileg Laser Ally, frissítve a SpeedLidar firmware-rel.)
DragonEye Compact (2018 januári)
LTI TruSpeed S (Ez megegyezik a magyarországi CAM-S1 lézerekkel!)
Stalker XLR
Kustom ProLaser III (Ez megegyezik a magyarországi mozgó mérésnél alkalmazott FÁMA 3-mal!)
Minden lézer ECCM/Blokkoló szűrő üzemmódban volt. Minden egyes lézerblokkoló három menetet teljesített minden egyes lézerrel szemben, a vezetőoldali fényszóróra célozva (DHL - driver's headlight), a rendszámra célozva (CM - center mass) és az utas oldali fényszóróra (PHL - passanger headlight) mérve.
A tesztmérés 365m hosszú, vagy hosszabb volt.
Dolgozom egy másik,„legjobb lézerblokkoló” típusú cikken, ezért most nem fejtem ki részletesebben a véleményem, hanem a teszt eredményekre összpontosítok és arra, amit láttunk a teszt során.
Audi Q5 Tesztjármű a blokkolókkal és lézerekkel.
Lézerblokkoló teszteredmények
Tekintsük át a blokkolók teljesítményét egyesével, sorrendben a legrosszabbtól a legjobb felé.
#6 K40 Defuser Optix

A K40 IPT (Instant Punchthrough) volt, azaz azonnal mérhető mindkét DragonEye lézerrel, amivel teszteltük. Tény, hogy nem is jelezte. A K40 szerint a blokkolójuk tudja kezelni a DragonEye lézert. Ez talán régebbi verziójú lézerekre vonatkozik, de ezt nem tudtam ellenőrizni. Minden más blokkoló tudta blokkolni (egy bizonyos távolságig) és jelezni is mindkét lézert. A K40 nem is jelezte.
Frissítés: @PY004 tesztelte a Defuser Optix dualt egy DragonEye Compact-tal szemben, amit képes volt rendszámra mérve 45 méterig blokkolni, de fényszóróra mérve azonnal mérhető volt. Tehát a jó hír, a K40 képes érzékelni és blokkolni a DragonEye néhány változatát, de nem nyújt védelmet a legújabb DE lézerekkel szemben.
Más lézerekkel tesztelve, a PL3-mal szemben megfelelő volt a teljesítménye. Tény, hogy a relatív könnyen zavarható Prolaser3-mal szemben sikeres volt.
A közepesen nehezen zavarható lézerekkel szemben (XLR és TSS) jól teljesített.
Mivel a K40 tesztje gyorsabban ment, mint számítottunk rá, hiszen nem jelezte a DragonEye-t, kipróbáltunk pár dolgot a felszabaduló időben.
Például kikapcsoltuk a az ECCM üzemmódot a DETC lézeren és a blokkoló szűrő üzemmód nélkül a K40 képes JTG azaz nulla méterig blokkolni. Kiegészítésképp megmértük Ultralyte 100LR lézerrel és a K40 képes volt blokkolni ezt az öreg lézert is, akárcsak a PL3-at.

K40 Defuser Optix eredmények, összesítve
A K40 az utolsó helyre szorult, küzdött az CLR és TSS ellen és az egyetlen blokkoló lett, ami egyetlen teszt DragonEye lézert sem jelzett és nem is blokkolt.
#5 Escort ShifterMax
Az ötödik helyet szerezte meg az Escort ShifterMax a Max Ci 360-nal. Sajnos az Escort legújabb blokkolója meglepő dolgokat produkált.

Egy csomó PT (átlövés-amikor a lézer megméri a kocsit) a DragonEye és a TSS ellen is. Az egyetlen JTG-t (végig blokkolás) a Prolaser3-mal szemben sikerült elérnie.
A blokkoló az összes mérést hátsóként azonosította, miközben csak előre volt felszerelve érzékelő.
Az Escort hátsó mérést jelzett, miközben elölről mértük DragonEye lézerrel.

Ellenőriztem, az összes kapcsoló, beleértve a nem használt foglalatokat is első felszerelésre volt állítva.

Max Ci 360 DIP kapcsolók mind első elhelyezésre állítva
Felhívtam az Escortot, azt mondták, sosem láttak még ilyet. Javasolták, csináljak egy resetet és hagyjam a rendszert 10 percig nyugton, hogy a fejek kommunikáljanak a központtal. Ezt megtettük ebédidő alatt. Ezután mindent beállítottunk újra és teszteltünk. Továbbra is hátsó mérést jelzett, a teszt hátralévő részében. Észrevettem, hogy elsősorban DragonEye lézerrel szemben történt ez a hiba. A többi lézernél, egy vagy két kivétellel a Max Ci 360 rendesen, első mérést jelzett. Nagyon furcsa, és nem tudom mi lehet az oka.

Escort ShifterMax Triple összefoglalás
Ismét küzdelem a DE-vel szemben (DragonEye). Jó volt a Fáma3 ellen, és az XLR ellen, de köhögött a TSS-ellen, amit minden modern blokkolónak kezelnie kellene.
Az Escort most dolgozik a firmware frissítésen, hogy javítsa a DE blokkolási képességét. Remélték, hogy a tesztem előtt elérhető lesz, ahogy én is, mert mindig a legújabbat és legjobbat akarom tesztelni minden gyártótól.
Az új firmware csak a tesztelés befejezése után lesz elérhető. A teszten az 1.10 firmware futott. A gyártó azt mondta, következő frissítés egy darabig nem várható, ezt sajnos nem várhattam meg. Nem számítottam tökéletes DE blokkolási képességre, de határozottan jobb TSS zavarási képességet vártam.
A furcsa irány probléma miatt nem mondhatom, hogy tökéletesen működött az Escort rendszere. Lehetséges, hogy a blokkolás rendben volt, csak az irányokkal hibázott, de nem tudom biztosan.
Frissítés: Az Escort mérnökei tesztelték és megerősítették, hogy bizonyos DE lézerek ellen rossz irányt jelez a készülék. Remélhetőleg a jövőben ezt a hibát firmware frissítéssel orvosolják.
#4 TMG Alpha-15
A következő, a TMG eredményei
TMG eredmények

Mindannyian csalódtunk az eredményeken.
Beszéltem Jag42-vel erről, és javasolta, hogy tegyem a fejeket közelebb a fényszórókhoz és a rendszámhoz, így:
TMG javasolt felszerelés
Azt hiszem, ez segíthet, különösen a TMG fejek korlátozott érzékenységét tekintve az ALP-hez és más blokkolókhoz képes. Ugyanakkor a TMG legrosszabb mérése a rendszámtáblán történt, úgy gondolom a szélső fejek távolabb helyezése a lámpákhoz nem segítette megoldani a problémát. Talán egy kisebb autón, vagy négy fejjel jobban teljesítene.
A TMG teljesen JTG eredményt produkált a PL3, TSS és XLR lézerekkel szemben, ami kiváló eredmény szemben az Escort és K40 teljesítményével, de a kocsimon nem nyújtott megfelelő teljesítményt a DragonEye lézerrel szemben.
#3 Adaptiv TPX Motorcycle Jammer
A következő blokkoló egy motorkerékpár jammer, az Adaptiv-tól, amit ezen a héten mutattak be.

Nem autóhoz tervezték, ezért szimulálva a motorkerékpárt, feltettem a két fejet a rendszámom két szélének tetejére, és a tesztnél csak a rendszámra céloztam.

TPX fejek
Ezt láttuk:


Elvérzett a TSS ellen, de érthető ezzel a konfigurációval. Érdekes, a DragonEye ellen jobban teljesített, mit a TMG három fejjel, amiből kettő a lámpákhoz volt helyezve. (Megjegyzés: A TMG (nem az Adaptiv, a TPX gyártója) jelezte, hogy néhány lézerrel szemben jobban teljesít két fejjel, mint hárommal, másokkal szemben viszont azonnal mérhető úgy.)
Kíváncsiságból csináltunk egy tesztet egy fejjel is a DESL ellen. Amint várható volt, nem volt kiemelkedő, de végül is a teszt erről szól, hogy kipróbáljunk dolgokat, hogy lássuk, mi történik!
Kiemelkedő lézerblokkolónak tűnik, főleg, hogy csak két fejes rendszer. Bővíthető a központi egysége, de azt mondták, ez a rendszer nem gépkocsihoz volt tervezve, így ezt a tesztet most kihagytuk.
Ez a rendszer 550USD, a kiegészítő fej 200USD lesz. A blokkoló hamarosan kapható lesz, már előrendelhető.
#2 Stinger Fiber lézerblokkoló

Stinger fiber
A Stinger nemrég mutatta be a következő generációs blokkolóját, vékony, optikai kábeles vevő és adó fejjel. Az előző generációjával ellentétben ez az első, ami úgy is teljesít, ahogy hirdetik. Nézd meg az eredményeket.

Igen, a Stinger képes blokkolni a legfrissebb DragonEye lézert is amit teszteltünk. Láthatod, volt néhány PT is. Ezzel a setuppal, ahogy más blokkolóknál is, nagyon fontos a fejek megfelelő elhelyezése a tökéletes működéshez. A Stinger azt ajánlja, hogy a szenzorok tökéletesen egyenesen előre nézzenek, de 5 fokban felfelé beállítva. (Bárhol 0 és 10 fok között megfelelő. A lefelé bólintást kell elkerülni.) Először ragasztószalaggal próbáltuk feltenni a lökhárítómra, de nem sikerült a megfelelő rögzítést és dőlésszöget beállítani. meismyname ötlete volt, hogy vágjunk darabokat a Stinger csomagolásából származó habból és abba helyezzük a fejeket. Tökéletesen működött!

Biztosítottuk a habszivacsot kétoldalas ragasztóval és gyors kötözővel. Nem tökéletes, de jól sikerült.


#1 AntiLaser Priority
AL Priority lézerblokkoló: A legjobb blokkoló, a leghatékonyabb ismét. Nem egy nagy meglepetés.
Izgatott voltam, hogyan fog teljesíteni. Ez az első alkalom, hogy tesztelem a kocsimon. A fejek kicsit süllyesztettek, ami problémát okozhatott volna a hűtőrácsról jövő visszaverődések miatt. Én rakattam fel így a szerelőmmel, kicsit szerencsejáték volt.

A blokkolók csapata a hűtőrácsomban

Perspex fedél
Nem fogok hazudni, egy kicsit álmatlanul forgolódtam a teszt előtt. Jól fog működni a blokkolóm? Nagyszerű, hogy megtudom a süllyesztett fejek hatásfokát, de az ALP, TMG vagy Escort nem javasolja ezt. Azt hiszem, vissza kell mennem a szerelőmhöz, hogy a fejeket kijjebb rakassam, hogy megfelelően összehasonlítható legyen a többi blokkolóval.

Nos, itt vannak az eredmények három normál fejjel

Leginkáb JTG, vagyis mérhetetlen és néhány közeli PT a DE lézerek ellen.
Mindent összevetve lenyűgözően működött Tx fej nélkül is!
Átváltva a középső helyet Tx szenzorra ezt láttam

Még jobb teljesítmény a DE ellen és JTG maradt a többi is. Fantasztikus.




Az autó hátulja, a két külső fej Perspex mögött
Az ALP-t tesztelni kicsit unalmas. Jól teljesít, egyik mérés a másik után és nincs lézer ami megmérje. Talán ezért olyan népszerű.
Boldog vagyok, hogy a felszerelésem jól működik, úgy is, hogy a fejek süllyesztettek, és takartak. A beállítás és elhelyezés nagyon fontos, ha ALP-t akarsz, nézd meg a felszerelési és beállítási tanácsokat.
Az AL Priority ismét bizonyította, miért a leghatékonyabb lézerblokkoló a piacon.